التخطي إلى المحتوى

وجهت الإعلامية سناء منصور، رسالة شديدة اللهجة إلى كل من يروج لدعوات الفوضي في مصر. 

 

قالت “منصور” خلال تقديمها لبرنامج “السفيرة عزيزة” مع الإعلامية شيرين عفت، على قناة “dmc”، اليوم السبت: “إلعبوا غيرها، لو فاكرين إن المصريين هينسوا التار اللي بينهم وبينكم ويصدقوا إن إنتوا قال يعني قلبكم علينا لا خلي قلبكم في البلاد اللي رحتوا تستخبوا فيها ومع التمويلات اللي بتاخدوها وسيبولنا بلدنا إحنا أولي بيها، واحنا بس اللي نعرف قيمتها ونعرف نصونها ونستحملها”.

 

وتابعت: “هل يعتقدون أننا نسينا ما فعلوه في بلدنا، جعلونا نعيش فيلم رعب واقعي، حرائق وقتل وخطف وتهديد، وأي أم ستتذكر الأيام التي كانت بتودع فيها جوزها وأبنائها وهي تدعو الله أن يحرسهم، كانت بتدعيلهم مش عشان رايحين يحاربوا علي الجبهة، لا دول كانوا بيطلعوا بالشوم والعصيان علي أول شارعهم عشان يدافعوا عن بيوتنا من البلطجية والحرامية اللي كانوا يروحوا يضربوا الأقسام والمديريات”.

 

وأضافت: هما فاكرينا نسينا كل ده ولا نسينا مثلًا طوابير أنابيب البوتاجاز ولا قطع الكهرباء ولا الإرهابيين اللي كانوا بيستضيفوهم في بلدنا، ولا اقتراحاتهم وحلولهم اللي كان أعظمها نلبس قطونيل عشان نحل أزمة الحر والكهرباء.. لا احنا ما نسيناش كل ده ولا نسينا خيانتهم وكرههم لبلدنا وحبهم لنفسهم ولمصالحهم ولا نسينا الدم اللي بينا وبينهم”. 

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *